Kampanj: Föreställning

Pjäsansvarig / marknadsföring på Göteborgs Stadsteater

Jag var ansvarig för marknadsföringen av musikalen Little Shop of Horrors. En föreställning med mycket energi och komik, trots den egentligen ganska dystra handlingen. En omfattande kampanj med stor synlighet i Göteborg hjälpte till att skapa förutsättningar för en fullsatt salong på premiärdagen, vilket det också blev. Den energiska föreställningen, i regi av Angelina Stojčevska avslutades även med stående ovationer och jubel! En ynnest att få vara med på ett hörn i den här produktionen.

“Angelina Stojčevska, som hyllades för sin regi av Flugorna, regisserar nu en musikal à la rock och gospelglam – en skräckkomedi med science fiction-touch.

Historien utspelar sig i blomsterbutiken där biträdet Seymour tar hand om en märklig planta. Han göder den först med sitt eget blod och sen med människor, allt eftersom den växer och bara vill ha mer. Till slut tappar Seymour kontrollen över sig själv och över plantan, som han döpt till Audrey II efter kollegan han är förälskad i.

Musikalens skruvade humor inbjuder till många igenkännande skratt, men också eftertanke. I botten finns en djupare fråga om allmänmänskliga dilemman som huvudkaraktärerna konfronteras med. Även ett stort mått underhållande samhällskritik, där konsekvensen av en hårt kommersialiserad värld och mänsklighetens svaghet för kändisskap och berömmelse, ställs på sin spets.”

(text hämtad från Göteborgs Stadsteaters hemsida)

Läs gärna mer om föreställningen på Göteborgs Stadsteater:

Foto: Ola Kjelbye. Föreställning på Göteborgs Stadsteater.